Tulevaisuuden kylpyhuone on ylellinen ja persoonallinen

Kylpyhuoneesta on tulossa uusi olohuone. Kylpyhuoneessa voit lukita oven ja viettää omaa aikaa lähtemättä edes ulko-ovesta ulos. Tämän vuoksi tulemme näkemään enemmän ja enemmän todella upeita ja näyttäviä kylpyhuoneita, kertoo arkkitehti Frederikke Aagaard, joka on mm. isännöinyt useita sisustusohjelmia Tanskan televisiossa.

– Talouskriisille on sanottu heipat, ja ihmiset alkavat jälleen investoida koteihinsa. Edellisen sisustusbuumin aikana keittiö oli iso juttu. Monet signaalit antavat ymmärtää, että tällä kertaa kylpyhuone on se unelmoitu uudistuksen kohde, kertoo Frederikke Aagaard, joka on arkkitehti ja juontaja tanskalaisessa ”Vil du bo her?” –sisustusohjelmaformaatissa.

– Kaikki haluavat nyt hemmotella itseään. Käydään kylpylöissä ja matkustetaan ulkomailla, jopa useita kertoja vuodessa. Kotiin tullessaan ihmiset haluavat elää uudelleen samoja kokemuksia. Siksi kylpyhuoneita sisustetaan yhä enemmän spa-henkeen ja sinne lisätään miellyttäviä elementtejä, kuten nojatuoleja ja viherkasveja, Frederikke Aagaard jatkaa.

Toive ylellisestä kylpyhuoneesta tarkoittaa myös sitä, että kylpyhuoneista tulee pinta-alaltaan suurempia. Postimerkin kokoiseen vessaan ei ole enää paluuta, vaan tilaa täytyy olla runsaammin. Jotkut nipistävät kylpyhuoneelle tilaa muista huoneista, toiset siirtävät esimerkiksi kylpyammeen makuuhuoneeseen, josta voi syntyä intiimi kylpytila.

– Kylpyhuone on pehmeä, harmaa alue alastomuuden ja yöpuvun välissä. Päivä alkaa ja loppuu kylpyhuoneessa, joten on itse asiassa hyvinkin luonnollista että tilaan aletaan kiinnittää enemmän huomiota. Ihmiset pitävät itsestään nyt parempaa huolta kuin ennen. Urheileminen ja omasta kehosta huolehtiminen on trendikästä. Tämä trendi heijastuu myös kylpyhuonesuunnitteluun, Frederikke visioi.

Enemmän luonnonmateriaaleja

Pyrkimys hyvinvointiin ja ihmisenä kasvamiseen vaikuttaa myös kylpyhuoneen materiaalien valintaan. Aikaisemmin puristelaatta oli normi, nyt nähdään enemmän ja enemmän uusia, luonnollisia materiaaleja. Luonnonkivi, liuskekivi, marmori ja puu ovat vahvasti tulossa olevia pintamateriaaleja.

– Puhtaanvalkoisen kylpyhuoneen aika on ohi. Kylpytilan tulisi puhutella aisteja, säteillä luksusta ja olla persoonallinen. Uskon, että näemme tulevaisuudessa yhä enemmän luonnonmateriaaleja ja yhä useammat uskaltavat valita todella persoonallisen tyylin. Asioiden tekeminen yksilöllisemmin ei oikeasti vaadi kovinkaan paljoa: esimerkiksi laatat tai kivet voi voi latoa monilla eri tavoilla, siinä on mahdollisuus tehdä omia, luovia ratkaisuja, Frederikke Aagaard kertoo.


Enemmän yksilöllisyyttä

Unidrain tarjoaa paljon mahdollisuuksia yksilöllisen kylpytilan luomiseen.

– Siitä asti, kun kehitimme maailman ensimmäisen linjalattiakaivon, olemme jatkuvasti kehittäneet uutta, luovaa designia kylpyhuoneisiin. Me uskomme asiakkaiden valitsevan Unidrainin tyylikkään ja ajattoman designin vuoksi ja siksi, että tuotteitamme on niin helppo personoida. Olemme kehittäneet useita tuotteita, joiden avulla on helppo säilyttää punainen lanka kylpyhuoneessa, jossa on paljon näkyviä elementtejä. Samaan aikaan meidän designimme on niin yksinkertaista, että sen ympärille on helppo kehittää persoonallisia ratkaisuja, kertoo Unidrain A/S:n toimitusjohtaja Peter Secher.

Unidrainin viimeisimpiä lanseerauksia on GlassLine, jonka avulla voi luoda todella ylellisen suihkunurkkauksen. Suihkuseinä on 10 mm paksuista turvalasia. Kaikki yksityiskohdat ovat viimeisteltyä skandinaavista muotoilua. GlassLine-systeemissä on integroitu linjalattiakaivo monilla eri ritilä- tai paneelivaihtoehdoilla. Valittavissa on myös lasinen suihkualusta, suihkuovi ja ylätanko.

– Ihmisten halu tehdä persoonallisia koteja on selvästi kasvava trendi. On aivan selvää, että tulemme näkemään lisääntyvää kysyntää tuotteille, jotka pystyvät yhdistämään luksuksen kaipuun yksilölliseen ulkonäköön. Meidän valmistavien yritysten on otettava tämä trendi vakavasti. Meidän on luotava ratkaisuja, joita voidaan varioida ja personoida, jos haluamme jatkaa markkinoiden edelläkävijänä, Peter Secher sanoo.

MEDIAN YHTEYSHENKILÖ

Marketing Manager
Tanja Stade
[email protected]
+358 40 6838 720

Jaa verkostosi kanssa